festivals, rain and the future - Reisverslag uit Bangalore, India van Femke - WaarBenJij.nu festivals, rain and the future - Reisverslag uit Bangalore, India van Femke - WaarBenJij.nu

festivals, rain and the future

Blijf op de hoogte en volg Femke

26 Oktober 2014 | India, Bangalore

Na een paar dagen aan de studie stond m’n volgende reis op de planning! Om 10 uur ’s ochtends, omringt door japanners, vloog ik richting Chennai. Ik ging hier op bezoek bij Suus, een vriendinnetje uit Enschede die aan NIFT Chennai haar minor Leerbewerking volgt. Van te voren had ik al te horen gekregen dat het hier snikheet zou zijn en ik me rot zou zweten, dus de zonnebrand, zonnebril en meest luchtige kleding waren ingepakt in m’n tas. Maar letterlijk na m’n eerste stap uit het vliegveld begon het te stortregenen en erg warm was het ook niet.

Vergezeld door Suus reden we in een taxi naar NIFT. Zowel NIFT Bangalore en NIFT Chennai zijn gemaakt van dezelfde materialen, waardoor ze dezelfde uitstraling hebben. Na een rondleiding door meerdere lokalen gingen we langs de beruchte kantine. Dat deze kantine berucht is, is niet positief, ik had namelijk in Bangalore al vele slechte verhalen gehoord over het eten. Echter zag de kantine er een stuk vrolijker uit dan onze, bij ons staan een soort van stalen tafels met stalen ronde zitjes. Daarnaast is onze kantine erg donker, waardoor het erg lijkt op kantines van gevangenissen in films.

De rondleiding eindigde in het hostel. De kamer van Suus en Tanne is ongeveer 1/3 keer kleiner dan onze kamer. Ook moeten ze de wc’s en douches met de gehele gang delen, terwijl ik heel riant een eigen badkamertje heb naast m’n slaapkamer. Wel was hier weer een minder gevangenis gehalte. Geen tralies en ook het gedeelte tussen de kamers was een stuk gezelliger dan bij ons.

Maar voor dit weekend sliepen we in een heerlijk hotelletje met een zacht bed en een tv met moviechannel! Na hier te zijn ingecheckt was het al 14:00u en hadden we allebei flinke honger. Met de Riksja gingen naar een goed eettentje. Ondertussen regende het nog steeds, met gevolg dat de straten op rivieren leken, mensen rondliepen met plastic zakken over hun hoofd en afstapten van de fietsen en scooters om verder te lopen. Ook wij zaten niet geheel droog, want het water stond zo hoog dat de vloer van de riksja onder water stond en het passeren van een bus zorgde voor golven. Dus wij zaten met onze voetjes in de lucht en met grote ogen rond te kijken. Uiteindelijk kwamen we goed en wel aan en hadden we een heerlijke lunch bij een soort van Engels theehuis.

Hierna gingen we naar Illusions, hier krijgen vrouwen gratis cocktails als ze wat te eten bestellen. En ze zijn niet schaars met de cocktails, na een wcbezoekje stonden er namelijk 2 nieuwe goedgevulde glazen te wachten (zonder ook maar iets te bestellen). 5 verschillende cocktails verder en een half uur swingen op de dansvloer sloot Illusions helaas. Wij waren echter nog verre van moe en besloten om verder te feesten in een andere tent genaamd Blends. Nadat dit ook sloot besloten we dat ook wij maar eens naar bed gingen.

De volgende dag gingen we allebei toch ietwat brak richting phoenixmall om flink te shoppen. Na wat eten en 3 winkels ingelopen te zijn besloten we om maar weer terug naar het hotel te gaan om te slapen en een filmpje te kijken. Want ‘s avonds moesten we weer fit zijn voor een avondje flink stappen. Na eerst heerlijk te hebben gegeten bij Hilton hotel gingen we naar Dublin. Dit is tot nu toe toch echt m’n favoriete club in India! In Bangalore zijn alle mannen heel erg van het showen hoeveel geld of spieren ze wel niet hebben. Naja dit is dus het laatste waar ik me in interesseer, dus voel me daar meestal uit plaats. Maar hier was iedereen gewoon lekker aan het dansen en z’n ding aan het doen. Dus ook dit werd een zeer geslaagde avond.

Na lekker te zijn uit geslapen en te hebben ontbeten bij KFC gingen we aan het eind van de dag naar het strand. Het strand is echt superleuk hier, ze hebben allemaal eettentjes op het strand staan en iedereen zit aan de rand van het water lekker van de zee te genieten. Dus hele gezellige sfeer.

De vierde en ook laatste dag in Chennai stond een helaas een ziekenhuisbezoek op de planning. Suus had namelijk een brandwond opgelopen aan de uitlaat van een motor en hier was water ingekomen, waardoor het is gaan ontsteken. Alles ging gelukkig heel professioneel en binnen een half uurtje liepen we alweer naar buiten. ’s Avonds aten we vis en geit! Geit is dus echt best wel lekker, ik dacht dat het heel taai was, maar het was juist heel sappig. Na nog een potje poolen was het tijd om richting de bus te gaan. Maar doordat m’n mobiel niet werkte en ik naar een andere bus uitkeek miste ik mijn bus. Dus vergezeld met Suus en een vriend zijn we heel Chennai rondgereden opzoek naar een bus richting Bangalore. Rond 23:20u kwamen we aan op een heel groot busstation en vonden we eindelijk een bus die richting Bangalore reed en niet vol was.

Afgelopen donderdag was het Diwali! Dit is het grootste festival in India en wordt ook wel het festival van licht genoemd. Rond 6 uur gingen Svea, Eva en ik in onze Saree’s en suits naar klasgenootjes. Deze hadden de gehele dag staan koken, maar er mocht pas gegeten worden na de punjab. Tijdens de punjab wordt er gezongen en respect getoond aan een van de vele goden door een schoteltje met een vlammetje 2x klok wijs voor een klein gemaakt tempeltje rond te draaien. Overal in het huis worden schoteltjes met de vlammetjes neergezet als versiering en bij de deur is een grote tekening van gekleurd poeder gemaakt. Na de punjab wordt er gezamenlijk gegeten en gaat iedereen bij elkaar langs met zelfgemaakte sweets. Ik heb zoveel sweets gehad, de een nog zoeter dan de ander….. Denk dat de tandarts na vanavond minstens 3 extra gaatjes mag vullen. Ook is er de gehele avond lang vuurwerk (er wordt al dagen lang vuurwerk afgestoken, maar nu gaan ze helemaal los). Mooi vuurwerk, maar ook van die duizendklappers en enorme grote bommen. Van veilig vuurwerk afsteken hebben ze hier echter nog niet gehoord; vuurwerk wordt vlak naast je neergegooid en het verkeer slalomt rustig om neergelegd vuurwerk heen.

Wat later op de avond komt iedereen naar school toe om elkaar fijne diwali te wensen en nog meer vuurwerk af te steken. Door de mix van samen eten en het vuurwerk voelde vandaag een beetje als kerst en oud en nieuw samen. Erg mooi om mee te maken en ook vooral heel bijzonder! Natuurlijk kwamen wij te laat aan bij het hostel, maar dit was vanavond geen probleem… We kregen zelfs sweets van de bewaking!

Ondertussen zit ik hier nu ruim 3 maanden en heb ik nog 2 maanden te gaan, dus zijn we allemaal opzoek naar stages voor na India. Ik had 3 brieven de deur uit gedaan en heb vrijdag m’n eerste, en ook m’n laatste gesprek gehad. Ik heb namelijk een stage gevonden bij JustBrands. Hieronder vallen 3 mannenmerken: Cast Iron, PME Legend en Vanguard. Ik zal ze vanaf half januari helpen bij de inkoopafdeling. Heb er echt superveel zin in en ben ook blij dat het allemaal geregeld is. Dacht dat het vrij moeilijk zou zijn om een stage te vinden vanuit India, maar eigenlijk is het binnen een week gelukt. Al denk ik dat ik ook wel heel veel geluk heb gehad.


xxx uit India

  • 26 Oktober 2014 - 14:22

    Ferdinand:

    Hoi Femke, opnieuw een prachtig geschreven verslag. Het leest als een goeie roman en is heel informatief . En ik geniet met je mee van je verblijf in India. En wat maak je veel mee. Kus pap

  • 26 Oktober 2014 - 14:26

    Loes Leurs:

    Hoi Feite, je verhalen blijven boeien, Door je verhalen kan ik een beetje met je meereizen. Enne. .... gefeliciteerd met je nieuwe stageplaats. Xxx Loes

  • 26 Oktober 2014 - 14:28

    Loes Leurs:

    Ik bedoel natuurlijk Femke☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India

vijf maanden studeren in India, Bangalore

Recente Reisverslagen:

23 December 2014

India...THE END

05 December 2014

The count down

17 November 2014

The Indian life

17 November 2014

The Indian life

26 Oktober 2014

festivals, rain and the future
Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 50861

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: