back home - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van Femke - WaarBenJij.nu back home - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van Femke - WaarBenJij.nu

back home

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

13 Mei 2011 | Nederland, Wormerveer

Eindelijk heb ik op een olifant gereden. Het was best grappig om te doen, maar niet het meest indrukwekkende ooit. Het olifantrijden was in een groot park waar ik ook een safaritoer heb gedaan en een oerangoetang heb vastgehouden!
op gegeven moment was ik kuta toch wel een beetje zat en ben met 2 meiden naar ubud vertrokken. Dit is een stadje in het midden van Bali. De eerste dag hebben we het stadje bekeken en zijn we naar het monkeyforrest geweest. en Savonds zijn we naar een balinese dans geweest. Bij deze dans maakte 60 man de muziek doormiddel van klanken met hun mond. Ondertussen werd er een verhaal opgevoerd in balineese dansstijl. Al de dansers hadden traditionele kleren aan. Op het end was er een groot vuur, waar een man met zn blote voeten doorheen ging lopen en tegenaan ging trappen. We wisten van te voren niet echt wat we er van moesten verwachten en of we het wel wouden doen. maar het was heel indrukwekkend. De volgende dag zijn we naar een grote markt gegaan om wat soeveniers te kopen en zijn we met de fiets de omgeving gaan bekennen. We hebben enorm veel reistvelden gezien en de kleine dorpjes om ubud heen.
Na 2 dagen ubud heb je alles wel gezien en we zijn dan ook weer terug gegaan naar kuta. Hier heb ik mn laatste dagen rondgebracht. Ben nog een dagje naar het strand gegaan om mn kleur een beetje bij te werken.
en toen was de maand alweer om en was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Mn vlucht is helemaal goed gegaan, had beide keren niemand naast me zitten waardoor ik veel ruimte had. En bij het tweede vliegtuig zat ik bij het raampje, dus kon ik eindelijk naar buiten kijken.
Ik ben nu twee dagen terug in nederland. En moet toch bekennen dat ik heel erg verlang naar bali. De maand was voorbij gevlogen en heb er enorm van genoten. Ik heb heel veel leuke mensen ontmoet en leuke dingen meegemaakt. en kan dan ook zeggen dat dit met stipt mn beste vakantie ooit was. Toch was het ook wel weer fijn om mn familie te zien en weer lekker in mn eigen bedje te slapen.
Morgen mag ik weer beginnen met werken, dus dan start het harde leven weer.

x