Last day with noodles, crazy traffic and amazing w - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke - WaarBenJij.nu Last day with noodles, crazy traffic and amazing w - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke - WaarBenJij.nu

Last day with noodles, crazy traffic and amazing w

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Vanuit Koh phiphi gingen we richting Railay beach. We gingen samen met onze buren, die we ondertussen erg goed kenden. De muren in Koh phiphi waren zo dun dat we alle gesprekken letterlijk konden volgen…. Dat hadden ze alleen niet door totdat wij ze daarop wezen. Altijd leuk om gesprekken van andere mensen mee te luisteren :P
In railay beach verbleven we in een supermooi resort, met zwembad en loslopende apen. Het weer was echter wat minder, dus besloten we om een kookcursus te doen! We begonnen met het maken van springrolls, gevolgd door padthai, een kokossoep, een curry en we eindigen met banaan in kokosnootmelk. Nadat alles was bereid, mochten we het ook allemaal opeten, superlekker….. Maar wel iets te veel, dus de rest van de avond zaten we propvol!
Na nog een dag op het strand te hebben gelegen, zeiden we gedag tegen onze buren en gingen we opweg naar Koh phangan! In Koh phangan vonden we een nog mooier resort, met 2 zwembaden recht aan de zee. De kamer had zelfs een tv en…. Een warmwaterdouche, wat een luxe! De volgende dag was de blackmoonparty! Dit was waarom we naar het eiland waren gekomen, het is een groot feest op het strand! Het was een superavond en we waren net voor de zonsopkomst weer terug in onze kamer. Naast de feesten hebben ze hier ook supermooie stranden, dus daar hebben we de afgelopen dagen volop van gebruik gemaakt!!
Ik ben ondertussen aangekomen in Bangkok. Hier ga ik nog wat souvenirtjes inslaan, maar het wordt vooral de tijd uitzitten tot 3 uur morgen, want dan ga ik richting het vliegveld.

Ik heb het de afgelopen 4,5 maand super naar m’n zin gehad. Ik heb de meest geweldige dingen gezien, de meest rare dingen meegemaakt en heb ongelooflijk veel mensen ontmoet. Van de meest rare gevallen tot de meest bijzondere mensen die ik niet snel zal vergeten. Zoiezo zal ik de afgelopen maanden nooit vergeten. Ik heb veel geleerd over ander culturen, ander soort natuur maar vooral over mezelf! Zo weet ik nu dat ik een ongelooflijk zwakke maag heb, dat ik het niet erg vind om alleen te zijn, maar toch wel heel graag mensen om mee heen heb. Maar vooral dat ik veel meer kan dan ik dacht. Ik had van tevoren niet verwacht dat ik dit in m’n eentje zou kunnen doen, maar ik zou zo nog een aantal maanden door kunnen reizen. Misschien niet meer in Azie, maar ik heb al genoeg andere landen in m’n hoofd waar ik heel graag heen zou willen!
Maar ik kijk er ook heel erg naar uit om weer heerlijk naar huis te gaan. Thuis heb je toch een soort van zekerheid en een heerlijk warm bed. Je hoeft niet duizend keer je tas in en uit te pakken. En ik heb ook gemerkt hoe fijn het is om mensen om je heen te hebben die jou beter kennen dan 3 dagen. Elke keer weer opnieuw een band met mensen beginnen, is heel leuk, maar ook ongelooflijk vermoeiend. Dus friends and Family, ik heb jullie zeker gemist!!! Ik hoop dat jullie allemaal een beetje mee hebben kunnen genieten van m’n belevenissen. Ik vond het erg moeilijk om het allemaal leuk op te schrijven, dus hoop dat het een beetje is gelukt!
Ik heb hier nog een paar laatste feitjes:

Weg voor:
4,5 maand – 19 weken – 133 dagen

Ben geweest in:
7 landen – 35 plaatsen

Geslapen in:
2 nachten in een vliegtuig
2 nachten op een boot
6 nachten in de bus
123 nachten in hostels, waarvan
1 nacht in een moviekamer
24 nachten in een dorm
98 nachten in privé kamers (gedeeld met vrienden)

Onderweg (boot/vliegtuig/bus/trein):
+/- 317 uur – 13.2 dag

Weer:
123 dagen zon
10 dagen regen

  • 24 Mei 2012 - 13:00

    Suzanne:

    Hé moppie. Ik geniet nog even van je laatste verhaal en foto's! Als je thuis komt staat er hier ook tropisch weer op je te wachten. Heeeel veel plezier nog even, can't wait to see you :) xxxxie

  • 24 Mei 2012 - 14:18

    Alinda:

    minuten geskypt met je zus:
    +/-500

    berichten uitgewist met je zus:
    228

    Gedacht aan je zus:
    133 dagen

    Aantal kilo gegeten:
    68

  • 24 Mei 2012 - 15:21

    Petra:

    Lieve Femke, dank je wel dat we konden mee lezen met je belevenissen. We hebben ervan genoten! Goede reis en tot ziens in Nederland.

    Gr. Ben en Petra

  • 09 Juli 2012 - 17:32

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 50854

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: