beach, beach and beach! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Femke - WaarBenJij.nu beach, beach and beach! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Femke - WaarBenJij.nu

beach, beach and beach!

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 Maart 2012 | Vietnam, Nha Trang

Goedenmorgen allemaal!

Ben ondertussen al dik 2 maanden onderweg, en ben bijna halverwege m'n reis. De tijd vliegt voorbij... ik merk dat ik zo nu en dan toch wel een beetje naar Nederland begin te verlangen. Maar als ik dan denk aan het koude weer en het vroeg opstaan, ben ik maar al te blij dat ik hier in Vietnam ben! Na een maand gereisd te hebben door Vietnam, ben ik wel een beetje verliefd geworden op het land. De stranden zijn geweldig, de mensen proberen je allemaal te helpen en het eten in verrukkelijk. Jammer genoeg moet ik overmorgen het land verlaten, maar ik heb ook al veel enthousiaste verhalen gehoord over Cambodja!
M'n vorige verhaal was geëindigd in Nha Trang, een van m'n favorieten steden in Vietnam. We zijn er nog 2 dagen gebleven. Een heerlijk lui dagje op het strand en de andere dag hebben we ons verwend met modderbaden. De jongens gingen vervolgens richting Saigon en ik ging richting Mui ne. Heb me daar verwent op een luxe kamer. Heb de afgelopen anderhalve maand niet een keer een kamer voor mezelf gehad, dus was wel lekker, maar ook wel raar. Mui ne viel heel erg tegen. Ik had een klein schattig plaatsje aan het strand verwacht, maar in plaats van dat was het een plaats met grote resorts, veel rijke, oude en Russische mensen. Op het strand komen was een hele opgave.... Het was helemaal volgebouwd, dus liep door een resort of een restaurant om op het strand te komen. Mui ne staat bekend om haar Zandduinen. Er zijn rode, witte en er zijn een soort rode bergen. Ben met een sleetje de berg af gegleden, erg leuk, totdat je weer omhoog moet lopen.... Was wel erg mooi om te zien.
Na 2 dagen was ik wel weer klaar met Mui ne en ben opweg gegaan naar Saigon! Had van veel mensen gehoord dat ze Hanoi leuker vonden dan Saigon, dus ik was een beetje huiverig over deze stad. Daar eenmaal aangekomen zag het er heel gezellig uit! Jammer genoeg had ik niet al te veel tijd, want m'n visum loopt bijna af. Dus ben maar 1 dag in Saigon gebleven. Heb in die dag de Chi chu tunnels bekeken en het Warmuseum. Was heel indrukwekkend om te zien hoe de Vietcong met heel primitieve wapens vochten tegen de enorme wapens van het Amerikaanse leger. Ben ook in een van de tunnels gegaan. Na 20 m was ik blij dat ik weer boven de grond was, het is er heel warm, klein en benauwd. Kan me niet voorstellen dat mensen daar jaren hebben geleefd en deze tunnels waren nog groter gemaakt voor toeristen,....
Na dit culturele dagje had ik voor de volgende 2 dagen een tour geboekt op de Mekong. De vrouw van het tourburautje had me de verkeerde tijd gegeven, dus moest gehaast uitchecken en naar de bus. Gelukkig was ik nog op tijd! Eenmaal in de bus kwam ik erachter dat ik m'n paspoort vergeten was. De grond zakte onder m'n voeten vandaan, hoe kan ik dat nou vergeten. De tourguide maakte wat belletjes en vertelde me dat ze hem zouden opsturen naar de plaats waar ik die avond zou slapen. We maakte niet kort daarna een stop bij een fabriekje waar ze schilderijen maken... Later bleek dat deze stop speciaal voor mij was. Iemand kwam hier met een andere tour en die had mn paspoort mee! Dus kon weer rustig ademhalen.
De rest van de dag hebben we nog met een boot over de Mekong gevaren en gezien hoe ze snoep maakten. De dag erna zijn we naar een floating market geweest en heb ik gezien hoe ze mie maakten. Opzich was het wel een leuke tour, maar niet heel interessant. Aan het eind van de dag zou een bus me brengen naar Ra gia. Een plaatje waar de boot naar Phu quoc island zou gaan. S'avonds at ik in een restaurant met alleen maar Vietnamese mensen. Iedereen keek me aan en alle serveersters waren constant aan het giegelen. Braaf als toerist bestelde ik een lokaal biertje, maar na nog eens om me heen te hebben gekeken zag ik dat op alle tafels Heineken stond.... heel typisch. Na deze volle dagen kwam ik eindelijk aan op Phu quoc island! Het is hier super mooi en relaxed. Er is niet al teveel te doen behalve op het strand liggen! Dat is dan ook wat ik de afgelopen dagen heb gedaan...

Een hele dikke kus van uit Vietnam

  • 14 Maart 2012 - 07:17

    Kelly:

    Wat een zwaar leven heb je toch! Dikke kus.

  • 14 Maart 2012 - 13:09

    Tessa:

    Fem,
    Ik ben jaloers! het klinkt allemaal geweldig leuk!

    Heel veel plezier nog!

  • 15 Maart 2012 - 09:10

    Jacqueline:

    Foms, ik moet zo lachen om al je verhalen. Zou willen dat ik erbij was. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 50934

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: