Spinnen, strand en olifantenpoep! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke - WaarBenJij.nu Spinnen, strand en olifantenpoep! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke - WaarBenJij.nu

Spinnen, strand en olifantenpoep!

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Van regen en kou ging ik opweg richting de Taman Negara(de super hete jungle)! Na eerst een paar uur gepropt in een busje te zitten vervolgde we de weg met een 3 uur durende boottocht! De uitzichten waren spectaculair, maar na 10 minuten heb je het ook wel gezien. Dus ik heb heerlijk een dutje gedaan. Geheel uitgerust kwam ik aan in de jungle! Het dorpje waar ik verbleef was niet al te groot, dus ik had al snel een hostel gevonden. Toen ik de deur open deed keek ik recht tegen een naakte jongen aan! Mooie eerste ontmoeting met m’n kamergenoot. Nadat hij zich snel had aangekleed en we onszelf hadden voorgesteld zijn we samen wat gaan eten. Na het avondeten ging ik meteen door met een junglewalk. Gewapend met een zaklamp en broeken in de sokken tegen de bloedzuigers liepen we door de jungle, opzoek naar dieren en insecten. Al snel zagen we twee grote miereneters, olifantenpoep en een heleboel grote vieze spinnen! ‘S avonds terug in mijn bed, voelde ik me toch wat minder veilig dan daarvoor… Maar na wat drankjes te hebben genuttigd viel ik als een blok inslaap. Voor de volgende dag had ik ook een tour geboekt! Ik ging over allemaal bruggen op 50 m hoogte van de ene boom naar de andere boom klauteren. Waardoor je veel mooie uitzichten had en een andere kijk op de jungle kreeg. Hier vervolgde we de tour met tocht door de jungle. De gids wist een heleboel te vertellen over alle planten en showde ons trucs om te overleven in de jungle. Na 2 dagen tussen de beesten en in de hitte te hebben geleefd ging ik op weg richting de Perhentian eilanden.
Een klein stukje paradijs op aarde! Ik had een mooie bungalow gevonden die 2 meter van het strand stond, geheel met uitzicht op de zee en een hangmat op m’n verandaatje. Het plan was om hier 3 dagen te blijven, maar zoals vele andere bleef ik langer dan gepland. Er zijn niet heel veel toeristen, waardoor je iedereen al snel leert kennen. Overdag is er niet veel meer te doen dan relaxen op het strand, maar savonds worden er overal kleine tafeltjes neergezet met kaarsjes erop. En kan je genieten van de waterpijp en de lokale drank. Na 2 dagen niks doen ben ik de derde dag gaan snorkelen! Van half 10 tot 5 was ik op de boot en in het water te vinden. Naast heel veel koraal, enorme (maar ook hele kleine) vissen heb ik ook een zeeschildpad en wel 8 haaien zien zwemmen. Het was een ongelooflijk leuke dag! Na zo’n inspannende dag had ik wel weer een paar daagjes op het strand verdiend vond ik zelf. Na 6 dagen op het eiland was al m’n geld op(er was geen ATM op het eiland) dus was het toch echt tijd om weer verder te gaan.
Samen met een ander meisje ging ik naar Penang. We hebben allebei nog maar 2 weken te gaan en hebben ongeveer hetzelfde plan, dus besloten we om samen verder te reizen. Penang staat bekend om het eten, dus gingen we van het ene eettentje naar het andere eettentje om de verschillende gerechten uit te proberen. En ik moet zeggen; het eten was heerlijk! De volgende dag zijn we met de fiets rondgereden in de stad. Na weer een heerlijk avondeten zijn we vroeg het bed in gedoken, want om 5 uur sochtends vertrok de bus richting Thailand. Ondertussen vind ik de mensen in Maleisië toch een stuk aardiger dan in het begin. Het land is ook supermooi, wel is er minder cultuur te vinden dan in de rest van Azië.
Onze eerste bestemming in Thailand was Ko PhiPhi, bekend om het uitgaansleven en maya bay. Na weer een dagje op het strand gingen we de tweede dag met een longtailboat naar verschillende stranden. De eerste plek was monkeybeach, zoals de naam al zegt; een strand vol met apen. Hierna gingen we richten een snorkelingspot. Dit ging alleen wat moeilijker dan verwacht, om de 2 seconden viel de motor uit en de golven waren als hoog als de boot zelf. Alle andere boten raceten ons voorbij en we waren zeiknat. Maar na een half uur kwamen we allemaal zonder kleerscheuren aan. Na kort te hebben gesnorkeld gingen we nu naar Mayabeach, het punt waar de hele tour om draait. We moesten van de boot richting een touw brug zwemmen. De golven waren echter heel hoog, dus we hingen met 20 man aan de touwbrug en werden met elke golf tegen de muur aangeslagen. Als ik hier 10 minuten had moeten hangen, denk ik niet dat ik het had overleefd…. Gelukkig was het maar een minuutje en het uitzicht was het waard. Het is een supermooi strand midden tussen de rotsen.
Ik heb ondertussen nog maar 9 dagen te gaan, dus het aftellen begint…. De komende dagen ga ik nog even volop genieten en dan op naar huis!

  • 16 Mei 2012 - 08:03

    Tessa:

    Heej fem,
    Het klinkt echt geweldig allemaal en nu kom je alweer bijna thuis!

    Geniet nog even van de laatste dagen!

    Xx Tessa

  • 16 Mei 2012 - 08:41

    Kelly:

    Femmie, geniet van je laatste dagen op het strand en tot over 9 dagen!

    Kussie.

  • 23 Mei 2012 - 15:05

    Susan:

    Hey Fem, je bent aan het aftellen...ik ook! Je kan vast weer wat geld verdienen met oppassen??? Ben je telefoonnummer kwijt dus hier de mijne 0610185853.
    of email sf_maas@hotmail.com
    In de week van 11 juni toch wel terug?
    Wel heerlijk hoor, Maleisie waren wij ook geweest, met kids! Heel veel plezier nog! Dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 50825

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: