verandering van plan! - Reisverslag uit Dehradun, India van Femke - WaarBenJij.nu verandering van plan! - Reisverslag uit Dehradun, India van Femke - WaarBenJij.nu

verandering van plan!

Blijf op de hoogte en volg Femke

13 Februari 2017 | India, Dehradun

Mijn eerste nacht in Dharamsala stond in het teken van regen, onweer en bliksem. De volgende dag was het af en aan droog of regenachtig. Mijn zoektocht naar zonnig weer was nog niet echt geslaagd. Tussen de regenbuien door ging ik de stad verkennen. Dharamsala is de stad waar de Dalai Lama woont. Ook is het de stad waar veel mensen uit Tibet naar zijn gevlucht en wordt daarom klein Tibet genoemd. Deze stad geeft een totaal ander gevoel dan de vorige plekken waar ik ben geweest. Overal lopen monniken, de mensen zien er anders uit en je kan veel Tibetaans eten krijgen in de restaurants. Het een klein gezellig stadje, met de tempel van de Dalai Lama. Die ik persoonlijk niet heel indrukwekkend vond… Voor de tweede dag had ik een soort van tour geregeld, het weer was gelukkig overdag wat beter dan de dag ervoor. Ik ging naar een andere tempel, theevelden, een oorlogsmonument en een soort van plek waar allemaal handgemaakte spullen worden gemaakt. Het is een van die tours waarvan je denkt, oke ik heb het gezien, maar was niet erg geweest als ik het niet had gezien. Niet heel indrukwekkend dus.

Ondanks dat Dharamsala een leuk stadje is, is er voor mijn gevoel niet zoveel te doen. Daarnaast had ik weinig tot geen aanspraak hier, dus ik vond het tijd om door te reizen naar Amritsar. Vanwege het laagseizoen rijden er geen normale bussen en zou ik weer met zo’n zelfde bus moeten gaan als dat ik kwam. Ook zou ik in de middel of nowhere over moeten stappen. Dit zag ik niet zitten…. Mijn vriendinnen uit India zeiden daarnaast dat die bussen niet veilig zijn. Ik voel me zoiezo niet heel erg op mijn gemak in mijn eentje in India, alsof je altijd over je rug moet kijken of alles goed is. Daarom besloot ik mijn plan compleet om te gooien. Ik ging met een goede bus naar Delhi en vlieg vanuit daar naar Goa. Goa is een streekje met meerdere plaatsjes aan het strand in India. Het is de plek waar je als vrouw gewoon een korte broek kan dragen, waar je met bikini op het strand kan liggen, waar niet iedereen je aanstaart of foto’s met je wil maken en waar goede feesten zijn. Aan de ene kant voelde dit als een soort van opgeven van het alleen reizen en dingen zien in India. Maar ik wil kunnen genieten van mijn tijd, dus dit werd het nieuwe plan! Na een comfortabele busrit kwam ik ’s ochtends vroeg aan in Delhi waar ik bij mijn vriendin een aantal uurtjes kon slapen. Vervolgens ging ik naar een grote stoffenmarkt en naar de lotustempel. Zo ongeorganiseerd als heel India is, zo georganiseerd is het bezoek aan deze tempel. Je moet in rijen wachten, wordt per groep naar binnen geleid, mag op sommige plekken wel fotograferen en andere plekken niet.

Hierna was het alweer tijd om naar Goa te vliegen! In Goa verblijf ik in hetzelfde hostel als dat ik 2,5 jaar geleden verbleef. Toen was het net drie weken open, nu hebben ze 5 hostels in verschillende plekken in India. Het was fijn om terug te zijn en eindelijk heerlijk weer te hebben. Ik heb de afgelopen dagen dan ook niet veel meer gedaan dan op verschillende stranden liggen, lekker eten en een feestje hier en daar mee te pakken. Een minivakantie in een vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 50814

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: