Surfing, wildlife and mountains - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Femke - WaarBenJij.nu Surfing, wildlife and mountains - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Femke - WaarBenJij.nu

Surfing, wildlife and mountains

Blijf op de hoogte en volg Femke

30 Mei 2017 | Sri Lanka, Weligama

Drie dagen later dan gepland kwam ik eindelijk aan in Sri lanka. De eerste dag bracht ik door in Colombo, waarbij ik naar alle eerlijkheid moet zeggen…. Niet meer heb gezien dan het strand en de weg naar het strand toe. Aangezien Colombo bekend staat als een grote stad waar niet veel te doen is, vervolgde ik mijn weg snel naar de zuidkust. Ik nam een van de lokale bussen, waarmee ik ongeveer door heel Sri lanka heb gereisd. Deze bussen rijden met een enorme snelheid over de wegen en iedereen die in de weg zit, moet maken dat ze wegkomen. Maar voor slechts 1,5 euro ben je vaak in ongeveer 4 uur bij de volgende bestemming in Sri lanka! Ook het wisselen van de bussen, is vaak (een soort van) georganiseerd en anders zijn er altijd een tal van mensen die je willen helpen! Dit maakt het rondreizen door Sri lanka een leuke en fijne ervaring.

In de volgende stad, Weligama, heb ik uiteindelijk ruim een week vertoefd. Weligama is DE plek om te leren surfen dus ik begon met een aantal surflessen, waarna ik zelf verder ging aankloten. De ene dag ging het beter dan de andere dag, maar ik kan ondertussen staan op een hardboard! Mijn dagen hier waren vrij relaxen en zagen er ongeveer zo uit: zwetend wakker worden in bed (lees rond de 40 graden) rustig opstaan en ontbijten, richting het strand lopen om te surfen (na een uur was ik compleet kapot), dus nog even chillen op het strand. Langzaamaan lunchen, een boekje lezen of een yogales nemen, gaan bedenken waar avond te eten en de dag afsluiten met een drankje op het dakterras van het hostel. Met soms nog een dansje in de volgende stad. Zoals je leest, een vrij relaxed leven. Op mijn laatste dag had ik echter een heel ander ritme! Deze dag stond ik vroeg op om met een boot blauwe walvissen te gaan spotten. Onderweg kwamen we eerst al een groep van 20 dolfijnen tegen en niet veel later zagen we ook een walvis! Jammergenoeg was er maar een en was hij iets verder van de boot. Maar toch leuk om te zien!

Met pijn in mijn hart vertrok ik naar Tissamaharama. Vanuit hier ging ik op safari in Yala national park! Dit park staat bekend om de panters, dus dit was de main goal. Maar aangezien ik nog nooit op een safari ben geweest, was ik al blij met elk wild dier wat we zouden spotten. Ik stond om 4:30u op, zodat we meer kans hadden om meer dieren te zien. Maar uiteindelijk kwam onze chauffeur ons pas om 5:30u ophalen…. Daar gingen we dan eindelijk, in onze groene jeep! Meteen bij binnenkomst van het park zagen we twee pauwen en al snel zagen we vele andere soorten vogels. Naast vogels zagen we ook vele zwijntjes, krokodillen, buffels, herten en olifanten. Op gegeven moment was een olifant maar een halve meter bij me vandaan, echt supergaaf! Onze chauffeur bedacht dat hij de rit spannender wilde maken, dus reden we een groot stuk achteruit. Ik snap nog steeds niet waarom, maar het was zoiezo een beetje een aparte vent. Op gegeven moment stopte hij ergens, waarna wij aan het zoeken waren naar iets interessants in de omgeving. Maar hij ging gewoon doodleuk een dutje doen voor een paar minuten. Uiteindelijk hebben we helaas geen panters kunnen spotten, maar het was alsnog een hele leuke ervaring. We hebben superveel dieren gezien en ook de natuur was mooi en anders dan de rest van Azië. Terug in het hotel deed ik snel een dutje, waarna ik de volgende bus naar Ella nam!

Ella is een plek midden in de bergen, dus eindelijk iets cooler weer. Na een goede nacht met veel slaap, stond ik op voor het ontbijt. Dit was werkelijk een van de beste ontbijtjes die ik heb gehad tijdens mijn reis. Het eten bleef maar komen: pannenkoeken, fruit, omelet, juice en ga zo maar door. Tijdens het ontbijt kwamen we erachter dat ongeveer iedereen hetzelfde plan had voor de dag. Dus besloten we om met een groep van zes meiden op pad te gaan. Eerst liepen we richting the nine archer bridge. Dit is een grote stenen brug midden in de bergen waar de trein overheen rijd. Als wonder boven wonder kwam de trein net aanrijden toen wij bij de brug aankwamen. Supermooi om te zien. Na de brug vervolgde we onze weg richting little adam’s peak. Dit is een uitkijkpunt met een mooi uitzicht over de bergen. Met ruim 550 traptreden en een toch wel hele felle zon, kwamen we vrij bezweet bovenaan. Maar het uitzicht was super!

Ik ben de afgelopen tijd een beetje lui geweest met mijn blog, maar wil de verhalen niet te langdradig maken  Dus ik zal in mijn volgende blog de rest van mijn avonturen in Sri lanka vertellen! Hele dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 50783

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: