New country, new adventures! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Femke - WaarBenJij.nu New country, new adventures! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Femke - WaarBenJij.nu

New country, new adventures!

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 Mei 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

Maleisië is totaal anders dan de rest van Azië. Het is hier bloedheet en de lucht is ongelooflijk vochtig waardoor je constant het gevoel hebt dat je enorm aan het zweten bent. (wat meestal ook het geval is) Het is zelfs zo erg dat ik wegglij in m’n slippers, doordat m’n voeten zoveel zweten. Maar naast dat het hier een stuk warmer is, is het ook een stuk moderner. Zo hebben ze net als in Nederland overal vangrails en is het verkeer een soort van overzichtelijk. Ook hebben ze overal grote shoppingmals, waar ik telkens stiekem induik om even af te koelen. De mensen zijn hier jammer genoeg niet zo vriendelijk als in Indonesië. Het lijkt wel of de bevolking hier vooral bestaat uit chinezen en mensen uit India.
Mijn avontuur in Maleisië begon in Kuala Lumpur. Ik kwam savonds aan, dus na wat te hebben gelopen en snel wat te hebben gegeten ben ik m’n bedje ingedoken. Ik sliep in een dorm en kwam daar heel toevallig twee jongens tegen die ik in Vietnam heb ontmoet! Het is altijd leuk om mensen weer tegen te komen.
De volgende dag ben ik eerst naar de Kuala Lumpur tower gelopen, hier heb je een uitzicht over de gehele stad. Vervolgens heb ik een rondje gemaakt in chinatown en wou ik richting Little India lopen. Dit was niet zo makkelijk als ik dacht, dus uiteindelijk belande ik bij de twintowers. In de twintowers is een enorm winkelcentrum met winkels van Chanel, Dior tot de Zahra en de Mango. Het was heerlijk om weer eens normale kleren te zien en een beetje luxe te ervaren. Maar toen ik aan het shoppen was geslagen, schrok ik van de westerse prijzen! Dat wordt nog wat als ik terug in Nederland ben. Uiteindelijk heb ik dus maar niks gekocht…
De dag erop heb ik nog een poging gedaan om little India te vinden. Na een lange wandeltocht en aan veel mensen de weg te hebben gevraagd heb ik het uiteindelijk gevonden. Het was opzich wel leuk om te zien, maar niet erg groot(vandaar waarschijnlijk de naam) Op de weg terug ben ik nog langs de Central market gegaan waar ik wat sieraden heb ingeslagen! In de avond ben ik eerst richting een groot winkelcentrum gegaan, hier heb ik uiteindelijk (met pijn in m’n hart) een shirt gekocht van 15 euro! Half m’n dagbudget, dus dat wordt de komende dagen geen avondeten….. Vanuit het winkelcentrum kon je via een soort van tunnel naar de twintowers lopen. In de avond zijn deze helemaal belicht, wat een spectaculair gezicht is. Na 2 dagen Kuala lumpur heb je het meeste wel gezien dus ben ik de dag erna richting Melakka gegaan. Dit is een erg gezellig kunstenaarsdorpje. Alle huizen zijn hier rood geschildert en ze hebben ook een aantal Nederlandse gebouwen, inclusief een molen! Home sweet home! In melakka ben ik weer in een toren gegaan om het uitzicht over de stad te bekijken. Voor de rest ben ik wat rond gaan lopen en heb wat leuke winkeltjes bekeken. In de avond was er markt en werd alles belicht. De kraampjes verkochten de meest rare soorten eten. Uiteindelijk heb ik gefrituurd ijs uitgeprobeerd, wat eigenlijk nog best lekker was.
Er was niet al teveel te doen dus ik was binnen anderhalve dag alweer weg. Na de hele dag in de bus te hebben gezeten kwam ik eindelijk aan in de Cameron Highlands! Al snel had ik een hostel gevonden, maar nadat ik terugkwam hoorde ik wat geluid. In eerste instantie dacht ik dat het een muis was. Ik zat in een dorm en de andere jongen(die er op dat moment niet was) had een grote plastic tas. Ik dacht dat hij hier misschien eten in had en dat de muis hier in zat. Maar toen ik in de tas keek zag ik dat hij allemaal insecten in potjes had zitten. Ik zag het al voor me dat een van die insecten zou ontsnappen en dat ik wakker zou worden met een op mijn hoofd. De vrouw van het hostel deed er niks aan dus besloot ik om naar een ander hostel te gaan. Ik wist dat een vriendin van me in Daniels Lodge verbleef, dus ik ging daarheen. Alleen waren ze helemaal vol! Wel had ik de optie om in de movieroom te slapen. Dit is een kamer met allemaal banken en waar iedereen doorheen loopt om naar de wc te gaan. Dit klonk beter dan een kamer met insecten en het was ondertussen al rond 7 uur savonds dus ik nam dit aanbod aan. Het was vandaag Koninginnedag, maar ik zat niet erg in de sfeer na een dag in de bus. Alsof het meant to be was zat er een Nederlands restaurant op de hoek van de straat. Zo raar in een klein stadje midden in de bergen zou je zoiets totaal niet verwachten. Het hele restaurant was oranje, op de muren hingen t-shirts van verschillende voetbalclubs en er stond heerlijke Nederlandse muziek op! Dus hier heb ik mijn Koninginnedag gevierd met een biertje en een Chinese maaltijd!
Na nog een dagje rustig aan te hebben gedaan had ik de dag erna een tour geboekt! Ik ging opzoek naar de rafesia flower! De grootste bloem die er is. Nu kreeg ik uitgelegd dat het eigenlijk geen bloem is maar het is familie van de paddenstoelen. Ze noemen het alleen een bloem omdat het die vorm heeft. Na anderhalf uur lopen door de jungle, over stenen in een rivier en onder gevallen bamboestokken door waren we bij de eerste bloem! Uiteindelijk hebben we er 3 gezien! We hadden erg veel geluk dat er drie bloeiden, want ze bloeien maar 7 dagen. Na weer een anderhalf uur terug konden we nog net als de Aboriginals met een blowpipe pijlen blazen!
De komende dagen ga ik richting de jungle en dan alleen nog maar strand, zee en zon!

dikke kus en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cameron Highlands

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 50715

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: