3 days, 3 countries - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke - WaarBenJij.nu 3 days, 3 countries - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke - WaarBenJij.nu

3 days, 3 countries

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

26 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Goedenmiddag vrienden en familie!

Ik ben ondertussen al aangekomen in bangkok! Ben nu de tijd aan het doden, want over een paar uurtjes vlieg ik alweer richting Jakarta. Hier ga ik meeten met Sanne, waarmee ik door indonesie ga reizen.
Maar laat ik beginnen bij m'n laatste dag in Vietnam. Ik heb deze dag een scooter gehuurd om rond het eiland te rijden. al snel kwam ik er namelijk achter dat er alleen harde wegen waren in het stadje. Dus heb het meeste van de tijd over een bobbelige, grintweg gereden. Ik ging eerst opzoek naar een strand dat volgens iedereen heel mooi moest zijn en helemaal leeg! Daar aangekomen had ik inderdaad het hele strand voor mezelf. Dit was alleen niet zonder reden, want binnen 5 minuten zat ik onder de beten van zandvliegen. Na het strand ging ik weer op weg richting de stad, ik had alleen geen geld en mn benzine was ook bijna op. De eerstvolgende ATM was in de stad en dat was wel een aantal km verder. Nog net op tijd kon ik een ATM vinden en niet veel later vond ik ook een benzinestation dus dat probleem was ook weer opgelost. Vervolgens ging ik net als de lokals op mn scooter door de markt... Zo vol als het is met lopende mensen in Nederland, is het hier vol met rijdende scooters. Blijkbaar vinden ze het teveel moeite om hun scooter eerst ergens neer te zetten voordat ze gaan shoppen. Na dit alles ben ik nog met mn scooter door de jungle gereden en heb ik de dag geïndigd met een gebraden kippetje op de avondmarkt! Al bij al een zeer geslaagde en avontuurlijke dag!
De volgende dag moest ik vroeg m'n bed uit om richting Cambodja te gaan. Maar na de zandvliegen hebben nu de muggen me gevonden. Ik had welgeteld 67 muggenbulten gekregen in een avondje... Om in cambodja te komen moest ik naar wel 5 verschillende loketten om verschillende formulieren in te vullen, m'n inentingenboekje te laten zien, stempels te krijgen, nog meer stempels te krijgen en dan nog een sticker. Na dit allemaal was gebeurd ging ik verder op weg naar Sihanoukville te gaan. Dit ging ook niet zonder slag of stoot. We eindigden met 7 man in een 5 persoonsauto. 4 Cambodianen voorin en ik met 2 Australische mannen achterin. Dit was een goede binnenkomer. Na anderhalf uur zo gereden te hebben zijn we allemaal heelhuids aangekomen, wel ben ik een paar grijze haren rijker. Ik sliep in Sinahoukville in een dorm met 24 man. Het liefst was je niet in de kamer, want het was er warm en het stonk er. Dus er zat niets anders op dan 5 avonden achter elkaar uit te gaan. Na 5 dagen deed m'n hele lichaam pijn, ik had aften in mn mond, rare blauwe plekken op m'n arm en allemaal sneetjes in mn vingers. Dus het was hoogtijd om te gaan!
De volgende stop was Phong Peng! Hier had ik maar één dag, dus alles wat ik wou doen moest in deze dag gepropt worden. Laat ik nou net deze dag last van mn maag krijgen. Al puffend als een zwangere vrouw en zittend op elk bankje dat ik kon zien ben ik naar de killing fields gegaan en naar S21. Dit is een museum waar je kan zien hoe iedereen werd gemarteld voordat ze richting de killing fields gingen om vermoord te worden. De kamers hangen vol met foto's van alle mensen die daar zijn geweest. vervolgens zie je bij de killing fields massagraven en overal botten en resten kledingstukken. Op sommige plekken kan je het zelfs nog uit de grond zien steken. Erg aangrijpend en indrukwekkend om allemaal te zien.
De volgende dag ging ik alweer vroeg in de ochtend richting Siem Riep. Hier heb ik de eerste dag de stad een beetje verkent, ben ik naar een silkfarm geweest en naar een weeshuis. Erg mooi om te zien hoe kinderen hier blij kunnen zijn met ongelooflijk kleine dingen. De dag erna was het tijd voor de tempels! Om 5 uur sochtend stond ik klaar om met een tuktuk richting de tempels te gaan en de zonsopkomst te kunnen bewonderen. En precies vandaag stelde de zonsopkomst niks voor. Wel was ik bijna helemaal alleen in de tempel, wat wel een groots gevoel is. Jammer genoeg lag m'n maag nog steeds overhoop dus heb ik uiteindelijk meer wc's gezien dan tempels... De laatste dag in Siem Riep en in Cambodja ben ik op weg gegaan naar een mijnmuseum. Het museum stelde niet zoveel voor, maar de rit daar en tegen was wel indrukwekkend. Met 4 meiden zaten we in een tuktuk in de stromende regen. Op gegeven moment moesten we zelfs even uitstappen zodat de tuktuk uit de modder kon. Helemaal zijknat kwamen we weer terug in Siem Riep. Natuurlijk was het net nu weer droog. De weg richting Bangkok en de grensovergang verliep vrij soepel. Wel koste het ons 2 uur langer dan gepland, mede omdat we wel 10x stopte. Het begint hier ondertussen ook een beetje te stormen dus hoop dat het straks allemaal goed komt met m'n vlucht.

Een hele dikke kus en knuffel!

  • 26 Maart 2012 - 20:38

    Paps:

    Dag lieverd,
    Je zit nog steeds vol spirit merk ik , heel leuk om te lezen. Groetjes aan Sanne.

    Dikke knuffel van je paps en ik mis je hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 50777

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: