back at the beach! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Femke - WaarBenJij.nu back at the beach! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Femke - WaarBenJij.nu

back at the beach!

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 Maart 2012 | Vietnam, Nha Trang

Goedemorgen allemaal!

Na een flinke avond stappen in Hanoi ben ik met de slaapbus opweggegaan naar Hue! Omdat ik als een van de laatste de bus instapte had ik de slechtste plek van allemaal. Lag boven tussen 2 jongens en een stinkende wc, waarvan de deur telkens klapperde. Uiteindelijk heb ik toch nog wel aardig kunnen slapen en ben met de jongens opzoek gegaan naar een hotel. Die was al snel gevonden! Ongelooflijke luxe kamer met tv, computer, koelkast, douche met warm water, een fan en airconditioning! Dit alles voor maar 4 dollar de nacht! Vervolgens een beetje rondgelopen. Jammer genoeg was het weer nogsteeds niet al te indrukwekkend. De dag erna zijn we heerlijk de hele dag in de hotelkamer gebleven... beetje geslapen en films gekeken.
De volgende dag hadden we echter een druk programma! We gaan namelijk met scooters in 2 dagen naar Hoi An rijden. Na de mist hebben getrotseerd, door landweggetjes hebben gereden,zichzaggend buffels en geiten hebben gepasseerd. Na ongelooflijke uitzichten hebben gezien, monniken zien zingen, gezien hoe ze wierook en strohoeden maken, watervallen, begraafplaatsen en een Vietnamese gevangenis hebben gezien kwamen we aan in Hanoi!
Hanoi is een ongelooflijk charmant stadje dat bekent staat om alle kleermakers. Het eerste wat we dan ook deden bij aankomst was ons laten opmeten voor een paar pakken en voor mij een blazer. Dit ging allemaal gezellig met een biertje erbij en flink wat gegein. Na 2 weken kwam de zon ook weer tevoorschijn, dus dat was ook erg fijn. De volgende dag moesten we terugkomen voor een doorpas bij de kleermaker en vervolgens zijn we op z'n hollands rond gaan fietsen.
Na nog een dagje strand en onze kleren te hebben opgehaald gingen we alweer op naar het volgende plaatsje in Vietnam genaamd Nha Trang! Na een bumpie busrit kwamen we sochtends vroeg aan. Om 6 uur sochtends is het strand vol met mensen die aan het rekken, strekken en andere rare activiteiten aan het doen zijn. Wij zochten echter naar een goed ontbijt. Dit was moeilijker dan je zou denken. Na 4 verschillende restaurants af te zijn gegaan en anderhalf uur later vonden we eindelijk een plek waar ze behalve drinken ook eten verkochten! De rest van de dag lekker lui op het strand gelegen. Stom genoeg niet meteen zonnebrandcrème opgedaan dus aan het eind van de dag flink verbrand! Maar ach dat zal uiteindelijk een mooi bruin kleurtje opleveren. Gisteren zijn we nog met een boottocht langs een paar eilanden gevaren en hebben we gesnorkeld. Het leuke op dit moment van mn reis is dat ik constant mensen tegenkom die ik al eerder heb gezien. Dus ben alles behalve alleen op het moment...

groeten uit het zonnige Vietnam!

• 04 Maart 2012 - 11:59

Paps:

Hi Femke,

wat een belevenissen, het is voor mij niet meer bij te houden. Moet je misschien als vader ook niet willen. Maar dat laatste zinnetje maakt me nieuwsgierig. Dus ben ik allesbehalve alleen op het moment...

Knuffel van je paps

• 08 Maart 2012 - 16:13

Ben En Petra :

Lieve Femke, we genieten nog steeds van je verhalen. Bijzonder wat je allemaal meemaakt en fijn dat je steeds bekenden tegenkomt.

Hartelijke groeten,

Ben en Petra