busdrives, halong bay and hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Femke - WaarBenJij.nu busdrives, halong bay and hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Femke - WaarBenJij.nu

busdrives, halong bay and hanoi

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 Februari 2012 | Vietnam, Hanoi

hallo trouwe volgers!

Na een lekker relaxed dagje in Vangvieng, had ik me vergist in de tijd... (typisch ik) waardoor ik te laat was voor de luchtballon. Gelukkig waren ze nog niet vertrokken, dus kon ik nog mee! Het uitzicht was super, bovendien konden we genieten van een ondergaande zon. Ik was de gelukkige die bij de man die het vuur regelt in het bakje mocht staan... dus het zweet droop van me af, die branders zijn ongelooflijk heet.
De volgende dag ging ik op weg naar Hanoi. de busrit was wel 30 uur.. dus had even te gaan. Na eerst 4 uur in een minivan moesten we snel overstappen op de slaapbus. Deze was best relaxed, want ik had gewoon bijna een bed! De stopplekken waar je kon eten waren wat minder...ik weet bijna zeker dat het vlees hond was. dus ik heb het maar bij rijst gehouden. Na 30 uur, was ik helemaal gesloopt en ongelooflijk hongerig.... Maar ik was aangekomen in Hanoi!
Ik had m'n huiswerk niet helemaal goed gedaan, dus wist niet dat het hier zo koud zou zijn. Iedereen liep met winterjassen, sjaals en wanten... Ik als bikkel liep gewoon rond in een vestje en op mn slippers! Het is een ongelooflijk drukke stad, er zijn enorm veel scooters en iedereen loopt constant te toeteren. De eerste dag werd ik daar nogal gestoord van, maar hoe langer ik hier verblijf hoe leuker ik de stad ga vinden... Maar het is zeker niet m'n favorieten stad! Na 2 dagen in Hanoi ben ik op weg gegaan naar halong bay! dit is een van de 9 wereldwonderen.... En het was ook echt indrukwekkend! Ben eerst met een boot rondgevaren en daarna gekayaked. Wonder boven wonder kwam ook het zonnetje tevoorschijn! Na 2 dagen in Halong Bay ben ik nu weer terug in Hanoi. Het weer is nu een stuk beter, dus dat scheelt. Maar ga nu toch snel naar het zuiden toe om wat zon te pakken.

dikke kus uit Vietnam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 50773

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: