Tubing - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Femke - WaarBenJij.nu Tubing - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Femke - WaarBenJij.nu

Tubing

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Februari 2012 | Laos, Vientiane

Met een grote groep zijn we richting de watervallen gegaan! Na een rit van een uurtje kwamen we aan. Eerst moesten we nog een stukje lopen en daar waren ze dan! Ik denk dat ik nog nooit zulk blauw water heb gezien. Er was een grote waterval en daaromheen waren allemaal poelen met water waar je in kon zwemmen. Jammergenoeg begon het net vandaag te regenen. Het had al 2 maanden niet geregend dus we hadden een goede dag uitgezocht.... Op de weg terug werd ik opeens heel erg moe. Vervolgens kreeg ik allemaal rare kwaaltjes als zware armen, een dikke harde en pijnlijke buik, ik was misselijk en was de hele tijd aan het boeren. Op gegeven moment was het zo erg dat ik van tafel ben weggelopen en naar bed ben gegaan. Ik was niet de enige zieke in onze groep. Er was een andere Nederlandse jongen die ook uit het niets ziek werd. 2 andere waren de afgelopen dagen al niet lekker geweest, en weer 3 anderen werden de dag na mij ziek.... Het is dus waarschijnlijk iets met het eten geweest of met het water van de watervallen. De volgende dag had ik alleen nog een raar zwaar gevoel in mn buik dus besloot om weg te gaan van deze (zieke)plek.
De reis begon al goed, want we moesten wachten totdat ze iemand voor een ministoel in het busje hadden gevonden. Ze zouden niet vertrekken zonder.... Niemand wilde echter op een stoel van 30 bij 30cm zitten voor 6 uur, dus na meer dan een uur wachten vertrokken we alsnog zonder iemand op de stoel. We reden constant door bergen. Bij deze bergen (reed veel s-bochten) zijn de Alpen niks. Naast al de bochten was de rit ook niet geheel ongevaarlijk. Op gegeven moment hadden we 3 bijna doodervaringen in 2 minuten. Eerst werden er stenen op ons gegooid, vervolgens reed er een andere bus met een rotsnelheid voorbij en alsof dat niet genoeg was reed er de bocht erna een bus op de verkeerde kant van de weg. Iedereen moest na dat even op adem komen. Alsof dit al niet genoeg was werd de weg hoe verder we kwamen hoe slechter. Er zaten overal gaten en stof vloog alle kanten op.
Dankzij een geweldig advies van iemand wisten we dat het busstation maar 5 minuten van het centrum af was, dus hoefde we geen tuktuk te nemen. Al lopend gingen we op pad... We werden echter gevolgd door een vreemde vent die ook in ons busje had gezeten en in ons vorige hostel had geslapen. Hij was helemaal zwart gekleed met lange kleren en droeg een paraplu, ondanks dat er geen wolkje aan de lucht was. We hebben hem vriendelijk verteld dat we vanaf nu liever alleen verder wilde reizen aangezien hij ons de bibbers gaf. Na een half uur lopen sprak er bijna niemand van de mensen engels, bovendien waren er bijna geen toeristen en was het centrum ook nogsteeds niet in zicht. Dus gaven we op en namen toch maar een tuktuk. We vonden al snel een leuk bungalootje met hangmat en een geweldig uitzicht!
De dag erna voelde ik me weer helemaal goed dus gingen we tuben! Dat is waar deze hele stad om draait; Je kan hier tuben of de hele dag friends kijken. Tuben houdt in dat je met een band de rivier afgaat en overal zijn barretjes afgaat. Je wordt binnengehaald door een touw, krijgt een gratis armband en shotje! en dan is het feesten geblazen!Dit heb ik 2 dagen gedaan en ik heb een dag lekker genikst.
Morgen ga ik alweer naar Vietnam! Het schijnt een helse rit te zijn, en het duurt wel 28 uur dus dat mag ik geloven! Maar vanmiddag ga ik eerst nog met de luchtballon de omgeving bekijken.

xx

  • 16 Februari 2012 - 10:19

    Sefanja:

    Mooi verhaal Fem, kan me er helemaal in vinden! Was leuk om even met je te reizen, veel plezier in Vietnam en goeie reis morgen! Groetjes aan de engelse!! xx

  • 16 Februari 2012 - 11:35

    Charlotte:

    Waauw Fem wat ga je lekker daar ;) hahahah goed zo. Ik ben ook blij dat je niks heb gebroken met dat gekke tubing van je.
    Als ik je verhalen lees ben je goed op dreef!! Blijf maar genieten voor je het weet ben je weer terug in Nederland

    xxx

  • 16 Februari 2012 - 11:36

    Charlotte:

    ooh ja als je in vietnam bent moet je wel slangenbloed drinken!!! en mij laten weten hoe dat was :D

  • 16 Februari 2012 - 11:36

    Charlotte:

    ooh ja als je in vietnam bent moet je wel slangenbloed drinken!!! en mij laten weten hoe dat was :D

  • 17 Februari 2012 - 08:27

    Pap:

    Nou dat wel een heeel spannend verhaal met een zeer ralaxte afloop op zo,n bandje geweldig knuffel pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 50733

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: