laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Femke - WaarBenJij.nu laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Femke - WaarBenJij.nu

laos!

Door: mevrauwtje

Blijf op de hoogte en volg Femke

11 Februari 2012 | Laos, Luang Prabang

Ik ben ondertussen een maand onderweg. De tijd is voorbij gevlogen, maar door alle indrukken en nieuwe ervaringen lijkt het een eeuwigheid geleden dat ik op schiphol stond om te vertrekken.
Ik begin ondertussen kleine dingen zoals kaas en een broodje met pindakaas te missen. Maar ach ik heb hier de heerlijkste baguettes en geweldige fruitshakes...

In Bangkok ben ik nog een aantal dagen gebleven om te wachten op Ivette. Dit is een meisje uit Zweden dat ik vorig jaar heb ontmoet in Bali. Samen met haar ben ik naar een eiland genaamd Koh Chang gegaan. Het is een superrelaxed eiland, met allemaal tatoeshops, mooie stranden en hele vriendelijke mensen. Wees gerust pap en mam; ik ben nogsteeds tatoevrij. Doordat ik ziek was kon ik niet al teveel doen. Dus hebben we lekker op het strand gelegen en een dagje rondgereden op een scooter!
Na een aantal dagen zijn we weer terug naar Bangkok gegaan, want Ivette ging door naar Australië en ik ging naar Changmai. Dit is in het noorden van Thailand, dus had een aardige busrit voor de boeg!
Changmai is een leuk stadje waar van alles te doen is. Doordat m'n visum voor thailand bijna afliep had ik jammergenoeg niet voor alles tijd.
Heel toevallig was er ook het flowerfestival. Op de dag dat ik aankwam waren en misflowerverkiezingen. Na lang aandringen van de mensen van het hotel heb ik me opgegeven. Je kon er 90 euro mee winnen en ze vertelde me dat ik een thaise jurk aankreeg, mooie make-up en alleen een rondje heofde te lopen... Die 80 euro zou wel goed van pas komen aangezien het geld wat sneller gaat dan ik had gedacht. Daar aangekomen kreeg ik te horen dat ik een talent moest hebben.... Tja dat was een groot probleem, want zoals de meeste mensen weten kan ik absoluut niet zingen.
Gelukkig was ik niet de enige die niks afwist van het talent gedeelte. Dus met alle meiden verzonnen we wat talenten. Mijn geweldige talent was dat ik een liedje kon fluiten! Jammergenoeg was ik niet snugger genoeg om te bedenken dat dit in een microfoon niet te horen is. Je hoorde alleen wat geblaas... Dus daar ging m'n titel van mis international flower.
voor de rest ben ik nog naar een thaiboxwedstrijd en een tempel geweest. Ook ben ik 2 dagen de jungle ingegaan. We hebben meerdere bergvolkeren ontmoet en bij een van deze geslapen. Het was ijskoud, maar ik had 3 dekens dus dat hielp wel. De 2e dag hebben we enorm veel gelopen, olifant gereden en bamboegeraft.... Helemaal uitgeteld en met een aantal blaren rijker kwam ik terug in Changmai.
Een paar uur later ging m'n bus richting de grens van Laos. Daar heb ik een nachtje geslapen om de volgende dag de grens over te gaan... Dit duurde "maar" 2 uur, maar heb wel weer een mooie sticker in mn paspoort. De volgende 2 dagen heb ik in een slowboat over de mekong gevaren. Heel veel mensen ontmoet en heel veel mooie natuur gezien.
Ondertussen ben ik al 2 dagen in Luang Prabang. Dit is de 2 na grootste stad in Laos (het is alsnog heel klein). Het is een leuk fransachtig stadje, met ongelooflijk lekker eten! Naast het andere eten zijn de mensen wat minder vriendelijk hier. Bovendien hebben ze een avondklok, voor 12 uur moet je binnen zijn. Alle barretjes sluiten om 23.30u, als je nog wat te drinken hebt krijg je een plastic beker zodat je het onderweg kan opdrinken. Naast die dingen zijn er niet veel verschillen met Thailand. Vandaag ga ik een aantal watervallen bekijken en morgen op naar Vangvieng om te Tuben!

een hele dikke kus vanuit Laos!!!


  • 12 Februari 2012 - 12:07

    Petra:

    Hallo Femke, via Alinda blijven we tussendoor ook op de hoogte, maar we lezen je verslagen met plezier.
    Hartelijke groeten, Ben en Petra

  • 14 Februari 2012 - 17:54

    Leonie:

    Wow Femke, ik word gelijk jaloers nu ik al je Thaise verhalen lees. Erg leuk om je foto's te bekijken en je verhalen erbij te lezen! Veel pret en prachtige plekken en personen toegewenst nog! Lieve groet, Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 12 Maart 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 50717

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 30 Mei 2017

Asia again

20 Juli 2014 - 21 December 2014

India

09 Januari 2012 - 29 Mei 2012

Asia

10 April 2011 - 11 Mei 2011

BALI

Landen bezocht: